اندر تناقضات بی بی سی زمانی که بی بی سی استانداردهایش متفاوت میشود!

سایت بنگاه خبری بریتانیا به زبان فارسی بی بی سی  در مطلبی در باره کریما اوکراین  میگوید:

" از لحاظ حقوق بین الملل عمومی با توجه به اینکه شبه جزیره کریمه بخشی از کشور اوکراین است، این بخش هیچ حقی برای درخواست الحاق به کشوری دیگر و یا درخواست برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت حقوقی این منطقه ندارد. وجود اقلیت و یا اکثریت قومی-زبانی در یک بخش از هر مملکتی نمی تواند مبنایی در حقوق بین الملل پیدا کند که به موجب آن این افراد بتوانند درباره حاکمیت بر منطقه خود تصمیم بگیرند. "
 http://www.bbc.co.uk/persian/world/2014/03/140310_l12_russia_crimea_ukraine_crisis_ba_inter_law.shtml
 https://lh4.googleusercontent.com/-WY_AVTI-mQI/Ux37cNn257I/AAAAAAAABW0/NrWRiYByqeY/s838/9.png
جالبه مطابق مطالب گفته شده در این مطلب مطابق قوانین بین الملل هیچ بخش از یک کشور به صرف وجود اقلیتی زبانی قومی حق تجزیه طلبی و همه پرسی برای جدا شدن از کشور مادر را ندارد اما نوبت تجزیه طلبان ایرانی که میشه همین بی بی سی دایه مهربان تر از مادر میشه و هم نوا با کمونیستها و تجزیه طلبها شروع به زوزه کشیدن میکنه ظاهرا از نظر بی بی سی قوانین بین الملل فقط در مواردی که در حیطه منافع غرب قرار میگیره صدق میکنه و در موارد دیگر تابع منافع دولت فخیمه انگلیس است در این مقاله بدرستی همه پرسی در اوکراین را غیر قانونی میداند آیا این موضوع در مورد ایران نباید صدق کند که بی بی سی در بخش ناظران میگویند در صفحه اول سایتش تریبون به قومیت گرایان و تجزیه طلبان میدهد یا بنی طرف پیشانی سفید را بعنوان کارشناس در برنامه های تلویزیونیش دعوت میکند؟ نوبت اقوام ایران که میشه دایه مهربانتر از مادر میشون اما تو حیطه منافع خودشان یاد حقوق بین الملل میفتند!

بی بی سی فارسی بارها در وبسایت خود (برای نمونه اینجا یا اینجا) و یا در برنامه های تلویزیونی اش از حقی با نام حق تعیین سرنوشت ملل تا سرحد تجزیه ی ایران دفاع کرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

.

.
تا تاریخ گذشته خود را ندانیم نمیتوانیم آینده ای موفق و باشکوه برای وطن و ملتمان بسازیم و مجبور به تکرار تاریخ خواهیم شد.