بی بی سی کجایی؟ این باید همه ی اخبارت باشد!


 https://lh6.googleusercontent.com/-95qNqS5YA-8/UjnX-TgDaDI/AAAAAAAABBU/6hMtouKy7c4/s576/1016916_268681393270270_1413074219_n.jpg
مردم انگلستان در اعتراض به خصوصی سازی بخش بهداست و درمان.در تاریخ . 7/5/ 2013  -14 /4/ 1392 

قانون بهداشت، درمان و تامین اجتماعی بطور بالقوه موجب اخراج و بیکاری بیش از 50.000 پزشک، پرستار، ماما و سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان خواهد شد.  the guardian +  
  دراین وضعيت سخت اقتصادي و بحران مالي که دولت انگلیس بودجه هاي سالیانه خودش را با عنوان رياضت اقتصادي به تصويب مي رسونه و بودجه مراکز آموزشی و بهداشتی خود را کاهش داده ، چرا بودجه بخش فارسی تلویزیون سلطنتی انگلیس نه تنها کاهش نيافته بلکه افزايش نيز مي يابد! « بودجه بخش فارسی بی بی سی (bbc persian ) در سال 92 به رقم 23 میلیون دلار رسیده و اینکه بودجه سرويس بی.بی.سی در داخل انگلستان از پرداخت الزامی ساليانه برای 'مجوز تلويزيون' توسط شهروندان آن کشور تأمين می شود. اما بودجه بی.بی.سی فارسی که زير مجموعه سرويس جهانی بی.بی.سی (BBC WORLD SERVICE) است، در رديف بودجه مستقيم دستگاه های اطلاعاتی وزير مجموعه بودجه وزارت امور خارجه انگلستان می باشد.»
این تصویر از طریق  برگه های فیسبوکی گروهای  Anonymous  + + در سکوت خبری  رسانه ها برای اولین بار منتشر شد  به دلیل پیامی که در آن نهفته است، عمدا برای اطلاع رسانی درباره ی این اعتراض انتخاب شده است.
پیام در تصویر که ترجمه ی آن نیز به پارسی بر روی آن حک شده، سخنی است که سالیان سال توسط بسیاری از مبارزین ایرانی اعلام می شود و آن چیزی نیست جز جهت گیری خاص سازمان خبری بی بی سی در خبررسانی و ارائه تحلیل ها.
این اعتراضات ویژه در انگلیس از ابتدای بروز آنها از پوشش خبری بسیار کمی برخوردار بود. تصویر این معترض انگلیسی را با پیامی که در دستانش گرفته، به عنوان سند دیگری بر عدم استقلال و بی طرفی رسانه های خبری به ویژه رسانه های تصویری ثبت می کنیم تا همگان بدانند که عبارت «آیت الله بی بی سی» که مورد استفاده ی بسیاری از هم میهنان است، اصلا بی اساس نیست. هرچند شکی ندارم که بازهم افراد ناآگاه و ساده لوحی پیدا خواهند شد که از عبارت پوچ «دایی جان ناپلئون» بهره ببرند.و بگویند: "یه نفر پیدا شده تو دنیا دغدغه داره که ما مردم ایران در جریان اخبار و اطلاعات باشیم! و به ما کمک می کنه که سانسور حکومت رو دور بزنیم، بودجه اختصاص میده، حتی پزشکان خودش رو بیکار می کنه تا بتونه بودجه ی اطلاع رسانی به ما رو تامین کنه، اونوقت شما به جای قدردانی این حرفا رو میزنید؟؟؟ خجالت داره والا....  "
 شاید از ایرانیان کل جهان فقط یک درصد برن دنبال حقیقت ، مابقی به گفته بی بی سی(ولو دروغ) اکتفا میکنن و گفته ی اون رو به شکل حقیقت میپذیرن!!! بله واقعیت دردناک اینه که ما از طریق همین مدل رسانه های وابسته بارها وبارها در طول تاریخ گول خوردیم . نتیجه ش این که: در علم رسانه هدف از نشر چنین خبرهایی تنها و تنها میتونه هدایت افکار عمومی و در اختیار درآوردن اون باشه ، تا هدف مورد نظر برای رسانه حصول بشه .
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

.

.
تا تاریخ گذشته خود را ندانیم نمیتوانیم آینده ای موفق و باشکوه برای وطن و ملتمان بسازیم و مجبور به تکرار تاریخ خواهیم شد.