استفاده تبلیغاتی سیستم اطلاعات بریتانیا (انگلیس)از شاهنامه داستان های اساطیری ایران برای پیروزی و همراه کردن ایرانیان باخود وتوجیه اشغال ایران در
سال 1320 باید پرسید هویت ایرانی شاهنامه فردوسی کاوه و... که قبل از حمله بریتانیا نمادی از ناسیونالیسم بود ناسونالیسمی که بواسطه هیتلر بدنام شده بود و توسط حکومت بریتانیا تکفیر میشد چرا دو سال بعد سازمان اطلاعات بریتانیا از آن استفاده تبلیغاتی کرد..
انگلستان سالها در مورد جامعه
ایرانی علایق اخلاق وآداب درگریهای وتضادهای مردم ایران را روانشناسی اجتماعی کرده است سابقه چنین عملی به دوران سیاه قاجاریه باز میگردد زمانی گراهام فولر اوضاع جامع وضعیت مردم تاریخ و.. ایران را بهتر از شاهان قاجار میدانست واکنون انگلستان با بی بی سی اینکار را
انجام میدهد نه برای صلاح من و شما تنها وتنها برای منافع بلند مدت خود در حساس ترین کشور خاور میانه کشوری که به واسطه موقعیت ژئوپلتیک خاص خود به قلب جهان معروف است ایران.
آنچه که مشاهده میکنید...
در آستانه ی کنفرانس تهران در سال ۱۳۲۲ شمسی (۱۹۴۳
میلادی) وزارت اطلاعات انگلستان مجموعه ای از پنج کارت پستال تبلیغاتی بر ضد نیروهای
محور در ایران منتشر کرد.
تصویرگر این کارت پستال های تبلیغاتی طراحی بریتانیایی و
فیلیپینی الاصل بود به نام کیمون اوان مارنگو مشهور به «کیم» (۱۹۸۸-۱۹۰۷) که کوشش کرده بود تا
حد امکان سبک تصویرگری خود را در این کارت ها به شیوه ی مینیاتور ایرانی نزدیک کند.
موضوع تصاویر پنج صحنه از شاهنامه بود که در آن ها نبرد میان متفقین و نیروهای
محور به داستان ضحاک و فریدون مانند می شد.
هیتلر در کابوسی سه مرد جنگی (چرچیل، استالین، و روزولت) را می بیند که او را از تخت به زیر می کشند |
تصویر سمت چپ اعتراض کاوه به هیتلر - تصویر سمت راست پیروزی سه مرد https://www.facebook.com/AyatollahBBCpersian |
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر